کد خبر: ۱۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸        18 October 2016
وزیر دادگستری گفت: یکی از مهمترین حوزه های فساد در دنیا انتخابات است و سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار مهم و قابل تامل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام  مصطفی پورمحمدی، در دهمین نشست شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بر لزوم همگرایی تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در امر مبارزه با فساد تاکید کرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر در تمامی امور نظم و مدیریت حاکم باشد، می توان گام های بلندی برداشت، اظهار کرد: در تکمیل فهرست خودارزیابی برای ارائه به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد، شاهد هماهنگی و همکاری خوبی بین دستگاه ها که بالغ بر ۱۱۰ دستگاه دولتی و غیردولتی می باشند بودیم که نشان دهنده وجود توانمندی ها و ظرفیت های گسترده در کشور است.

وی  افزود: در خصوص تکمیل این فهرست، بیش از ۱۱ هزار سوال مطرح شده که به طور میانگین هر دستگاه می بایست به ۱۰۰ سوال پاسخ دهد که در مورد نحوه پاسخگویی به این سوالات آموزش های لازم به آنها ارائه شده است.

ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، یک ارزش ملی است

پورمحمدی ادامه داد: جمع آوری صحیح اطلاعات، یک ارزش مطلوب ملی ایجاد می کند؛ چراکه با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و توجیه و آموزش دستگاهها، علاوه بر نظم بخشی و بسیج همه دستگاهها در درون کشور، شاهد انسجام در برنامه ریزی و مدیریت در تمامی حوزه ها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه می بایست به تمامی ۱۱ هزار سوال مطرح شده، پاسخ صحیح داده شده و گزارش ملی ما باید کامل و بدون نقص باشد گفت: هیچ دستگاهی از پاسخگویی معاف نیست و همه ملزم به پاسخگویی به مرجع ملی مبارزه با فساد هستند.

نواقص قانونی در استرداد اموال باید برطرف شود

وزیر دادگستری در خصوص استرداد اموالی که به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده اند توضیح داد: علیرغم اینکه اموال زیادی به طور غیرقانونی از کشور خارج شده است، در بحث استرداد اموال از نظر قانون، روش و ساختار و نحوه پیگیری مشکلات جدی داریم که باید در این رابطه، ضمن استفاده از ظرفیت های موجود، نواقص قانونی آن نیز برطرف شود.

وی به اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون محول کردن امور بین المللی قوه قضاییه به وزارت دادگستری اشاره کرد و افزود: این اقدام مجلس، فرصت خوبی برای پیگیری امور ایجاد کرده است که در همین راستا تاکنون با بیش از ۳۶ کشور وارد مذاکره کرده ایم و نزدیک به ۸۰ موافقت نامه معاضدت حقوقی و قضایی به امضا رسانده ایم.

وی به اهمیت سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین حوزه های فساد در دنیا انتخابات است و سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار مهم و قابل تامل بوده و بدون تردید اجرای این سیاستها، نظم و نسق خوبی به نظام انتخاباتی در کشور می دهد.

برچسب ها: انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: