قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از اتمام پروژه مسکن مهر تاپایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: برای تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
کد خبر: ۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶        29 February 2016
احمد اصغری مهرآبادی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح چهار هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر واقع در شهرک ابریشم استان البرز اظهار کرد: تاکید دولت و وزیر راه و شهرسازی بر اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ است لذا ما تلاش می کنیم که با همکاری استانداران و فرمانداران این امر محقق شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته ممکن است درصد بسیار کمی از این پروژه ها به دلیل تاخیر در آغاز ساخت، بروز اختلاف میان هیات مدیره تعاونی با سازندگان و یا وجود پرونده در مراجع قضایی، همچنان نیمه کاره باقی بماند اما تاکید دولت بر اتمام هرچه سریعتر این پروژه است.
 
وی متذکر شد: از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای این طرح توسط بانک های عامل قرارداد مشارکت مدنی بسته شده، تاکنون یک میلیون و ۸۷۵ هزار واحد به اتمام رسیده و ۳۵۰ هزار واحد نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.
 
مهرآبادی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات در دولت یازدهم از ۲۵ به ۳۵ میلیون تومان بیان کرد: این اقدام با اخذ مصوبه از شورای پول و اعتبار به منظور تسریع در روند تکمیل پروژه ها و اسکان هرچه سریعتر خانواده ها صورت گرفت.
 
اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیار تومانی برای تامین خدمات واحدهای آماده
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی سوالی در زمینه مشکلات زیرساختی پروژه های مسکن مهر را اینچنین پاسخ داد: حسب دستور معاون اول رئیس جمهور، با تشکیل کمیته ای در وزارتخانه میزان اعتبار مورد نیاز در این زمینه برآورد و تقدیم دولت شد که در نهایت نیز مقرر شد  این مبلغ از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.
 
وی افزود: در این راستا تصمیم برآن شد که طی سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های آماده تحویل پرداخت شود که مقداری از آن محقق شده و مابقی نیز به زودی تخصیص می یابد.
 
۲۷۰ هزار واحد آماده در انتظار خدمات روبنایی است
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از وجود ۲۷۰ هزار واحد آماده مسکن مهر خبر داد و گفت: این واحدها نیازمند خدمات روبنایی هستند که وزارت نیرو قول مساعد برای همکاری داده است، وزیر راه و شهرسازی نیز دستور داد بخشی از هزینه ها به دلیل تنگناهای مالی دولت، از محل فروش اراضی دولتی تامین شود که در بسیاری از استانها تا حد مقدور کمک کردیم.
 
واحدهای افتتاح شده تا پایان سال از مرز ۷۰۰ هزار عبور می کند
 
مهرآبادی اشاره کرد: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود تا پایان سال جاری ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شود که تاکنون (با احتساب پروژه امروز) ۶۷۵ هزار واحد افتتاح شد و طی هفته آینده نیز با بهره برداری از پروژه های پنج استان دیگر کشور، این تعداد واحدهای افتتاح شده از مرز ۷۰۰ هزار عبور می کند.
 
وی عنوان کرد: اگر زیربنای کل هر واحد را ۱۰۰ متر در نظر بگیریم، در دولت یازدهم ۷۰ میلیون متر مسکن مهر تکمیل و تحویل شده است که جمعیتی بالغ بر ۲.۵ میلیون را تحت پوشش قرار می دهد، این آمار نشان دهنده این است که دولت با تمام قوا در این مسیر تلاش می کند و به دنبال رفع نواقص و اسکان هرچه سریعتر متقاضیان است.
 
۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن مهر کشور نیاز است
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های مسکن مهر در کشور را ۱۰ هزار میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: اعتبار ساخت پروژه مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده نقدی متقاضیان تامین می شود اما در حوزه خدمات زیربنایی حدود پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است که یک سوم آن تامین شده و مابقی نیز به تدریج از سوی دولت تامین می شود، در حوزه خدمات روبنایی نظیر مدرسه، مسجد، کلانتری، مراکز بهداشتی و... نیز چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 
۲۲۵۰ مدرسه نیاز داریم/احداث ۴۴۰ مدرسه از سوی وزارت راه و شهرسازی
 
مهرآبادی در پایان یادآور شد: در پروژه های مسکن مهر کل کشور دو هزار و ۲۵۰ باب مدرسه نیاز داریم که ۴۴۰ باب آن برغم اینکه در حوزه وظایف وزارت راه و شهرسازی نبود، از محل منابع داخلی این وزارتخانه احداث شده است اما همچنان فاصله بسیاری با رفع کامل مشکلات داریم که با توجه به اسکان متقاضیان، دستگاه های متولی باید هرچه سریعتر اقدام کنند.
 

برچسب ها: مسکن مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: