کد خبر: ۱۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷        30 September 2016
رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد:براساس اطلاعات سامانه سرشماری اینترنتی تا ساعت 6 بامداد امروز (جمعه) 618 هزار و 317 خانوار اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری کردند.

به گزارش ایرنا «امیدعلی پارسا» روز جمعه افزود: آمار یاد شده دو میلیون و 66 هزارو 551 نفر را در برمی گیرد.

برپایه این اطلاعات، همچنان شهروندان استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خراسان جنوبی، کردستان و آذربایجان شرقی بیشترین مشارکت را در ثبت نام اینترنتی داشته اند.

استان های کرمانشاه، همدان، گلستان، قزوین، لرستان، خوزستان و البرز نیز در انتهای فهرست قرار دارند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز آمار ایران صبح امروز از مردم دعوت کرد تا با توجه به روزهای تعطیل آخر هفته با ثبت نام در سامانه سرشماری اینترنتی میزان مشارکت را افزایش دهند.

معاون مرکز آمار ایران پنجم مهرماه در دیدار اعضای ستاد سرشماری سال ٩٥ با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: چنانچه بتوانیم ٣٥ تا ٤٠ درصد مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را داشته باشیم به جمع کشورهای با توسعه بالا در زمینه آمار خواهیم رسید.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، یکهزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه کشی از جایزه 10میلیون ریالی برخوردار می شوند.

شامگاه چهارشنبه نخستین مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شد و 50 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.

همچنین ٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از یک گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه جاری ادامه دارد.

پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به درب منازل مراجعه می کند، با دادن کد به مامور، دیگر نیازی به سرشماری حضوری نخواهند داشت.

قرار است از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه امسال سرشماری حضوری صورت گیرد و سه روز احتمالا برای غایبان در نظر گرفته می شود.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند. 

رییس مرکز آمار ایران پیش از این ضریب نفوذ اینترنت را در کشور 45 درصد اعلام کرده بود.
براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر خواهد شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: