کد خبر: ۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳        29 September 2016
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه استانهای حاشیه دریای خزر با عبور سریع سامانه بارشی بارانی هستند.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، با عبور سریع یک سامانه بارشی از مناطق شمالی کشور بارش باران در استانهای واقع در حاشیه دریای خزر در روز پنجشنبه پیش بینی می شود و در طی روز به تدریج از شدت بارش در استان گیلان کاسته می شود و انتظار بارش باران و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان های مازندران و گلستان داریم. علاوه بر این بارش پراکنده در اواسط روز پنجشنبه در خراسان شمالی و در بعدازظهر در شمال استان خراسان رضوی نیز انتظار می رود. وزش باد شدید در مناطق شرقی استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این روز پیش بینی می شود.

بنا بر همین گزارش، خلیج فارس در روز پنجشبه به سبب وزش باد شدید طوفانی و مواج خواهد بود.  

این گزارش می افزاید: در ابتدای روز جمعه همچنان انتظار بارش در استان گیلان و نواحی دریایی استان مازندران داریم. با عبور موج دیگری از لایه میانی جو از بعداظهر این روز انتظار تشدید بارش و در برخی نقاط به صورت رگبار و رعد و برق در استان گیلان و اردبیل و بارش پراکنده در شمال غرب می رود. 

در این گزارش همچنین آمده است،  اواخر این روز تحت تاثیر این سامانه مجددا بارش در استان مازندران شروع می شود. خلیج فارس در این روز نیز مواج خواهد بود. 

همچنین در روز شنبه بارش به مناطق جنوبی البرز نیز گسترش می یابد و استانهای واقع در دامنه جنوبی البرز از جمله تهران ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

طی روز جاری بیشینه و کمینه دمای هوا در تهران به ترتیب ۲۸ و ۲۰ درجه است.

برچسب ها: باران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: