ادامه پیشروی های ارتش سوریه در حلب
گزارش‌ها منابع دیگر نشان می‌دهد که نیروهای دولتی سوریه آماده حمله زمینی به مرکز شهر هستند، اما گفته می‌شود مخالفان مسلح حملات اولیه را خنثی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴        28 September 2016
گزارش‌ها منابع دیگر نشان می‌دهد که نیروهای دولتی سوریه آماده حمله زمینی به مرکز شهر هستند، اما گفته می‌شود مخالفان مسلح حملات اولیه را خنثی کرده‌اند.

به گزارش اطلس خبر، گزارش‌ها از سوریه حاکی است که نیروهای دولتی این کشور کنترل بخ‍ش‌هایی از مرکز شهر حلب را که در اختیار مخالفان مسلح و تروریستها بوده در دست گرفته‌اند.

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، ارتش این کشور فرافره در نزدیکی قلعه معروف حلب را تصرف کرده و نبرد برای کنترل کامل بخش مرکزی شهر ادامه دارد.

گزارش‌ها منابع دیگر نشان می‌دهد که نیروهای دولتی سوریه آماده حمله زمینی به مرکز شهر هستند، اما گفته می‌شود تروریستهای مسلح حملات اولیه را با دشواری خنثی کرده‌اند.

با توافق آمریکا و روسیه، هفته گذشته آتش بس موقت در سوریه آغاز شد، اما دوامی نداشت و محله‌های شرقی حلب در چند روز گذشته شاهد حملات هوایی قرار داشتند.حمله زمینی امروز نیروهای دولتی پس از حملات هوایی وسیع و شدید به این شهر در چند روز گذشته انجام شده است.

حلب بزرگترین شهر سوریه در شمال این کشور از سال ۲۰۱۲ که تروریستها چندین محله در شرق آن را تصرف کردند یکی از کانون‌های مهم نبرد نیروهای دولتی و تکفیریها بوده است.

این محله‌ها از آن زمان دائما در محاصره و در معرض آتش‌باری بوده‌اند با این حال نبرد در حلب تا به حال به نوعی در بن‌بست بوده و هیچ یک از دو  طرف عمده جنگ نمی‌توانستند برتری چشمگیری بر طرف مقابل پیدا کنند.

نیروهای دولتی در ابتدای این هفته حندارات در حاشیه شمالی شهر را تصرف کردند، اما چند ساعت بعد دوباره کنترل آن را از دست دادند.در همین حال سازمان بهداشت جهانی خواستار برقراری فوری راهی برای تخلیه زخمی‌ها و بیماران از شهر شده است. 

به گفته یکی از سخنگویان این سازمان، تنها ۳۵ پزشک در شرق شهر که در کنترل مخالفان است برای درمان دویست و پنجاه هزار نفر باقی مانده است.

بنیاد سوری دیدبان حقوق بشر، که مقر آن در لندن است، گفته است که از زمان اعلام حملات جدید علیه حلب، بیش از ۱۵۵ نفر از غیرنظامیان به دلیل پنهان شدن تروریستها در لابلای مردم و استفاده از سپر انسانی به قتل رسیده‌اند.

غرب و حامیان تروریستها بارها و بارها نشان داده اند از تسلط نیروهای دولتی بر حلب وحشت دارند.با تسلط ارتش سوریه بر حلب، بشار اسد عملا بر قسمت اعظم سوریه مسلط خواهد شد و می‌تواند از موضع قوی‌تری با مخالفان، تروریستها و تهدیدات روبرو شود.

جنگ داخلی سوریه از مارس ۲۰۱۱ به خشن‌ترین وجهی در خاورمیانه جریان داشته و طی آن ۳۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

ناظران سیاسی عقیده دارند که روسیه از رسیدن به توافقی با غرب بر سر سوریه ناامید شده و چاره را در حمایت کامل از بشار اسد در جهت چیرگی کامل بر کشور می‌داند.
برچسب ها: حلب ، ارتش سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: