دردسرهای مطالبات معوق بانکی
خرداد امسال حجم بدهي‌هاي دولت به بانك‌ها به رقمي بالغ بر 131 هزار و 580 ميليارد تومان رسيد كه 23.4 درصد بيشتر از خرداد سال گذشته است.
کد خبر: ۱۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲        31 August 2016
خرداد امسال حجم بدهي‌هاي دولت به بانك‌ها به رقمي بالغ بر 131 هزار و 580 ميليارد تومان رسيد كه 23.4 درصد بيشتر از خرداد سال گذشته است.

به گزارش اطلس خبر، خرداد امسال حجم بدهي‌هاي دولت به بانك‌ها به رقمي بالغ بر 131 هزار و 580 ميليارد تومان رسيد كه 23.4 درصد بيشتر از خرداد سال گذشته است.
از اين ميزان بدهي 128 هزار ميليارد تومان مربوط به بدهي دولت و سه هزار ميليارد تومان مربوط به شركت‌ها و موسسات دولتي است.

همچنين بدهي بخش غيردولتي به بانك‌ها در خرداد 95 به رقم 759 هزار ميليارد تومان رسيده كه در مقايسه با خرداد سال گذشته 18.5 درصد رشد نشان مي‌دهد.

مطالبات معوق بانك‌ها آنقدر مساله آفرين شده كه به گفته رئيس كل بانك مركزي مسبب قفل شدن 40 درصد از منابع شده است. دور از دسترس شدن اين ميزان از منابع اثراتش به صورت مستقيم بر روي بخش‌هاي مختلف اقتصاد با محروميت از تسهيلات نمايان مي شود و ركود دامنه‌دار تر.

گرچه بانك مركزي متعهد به پرداخت 16 هزار ميليارد تومان تسهيلات به توليد در سال جاري از سوي نظام بانكي شده است اما اين عدد در مقايسه با سرماهي مورد نياز بانك‌ها عدد قابل توجهي نيست و به همين دليل تحليلگران معتقدند بايد براي ايجاد تحرك در اقتصاد و رونق دوباره توليد، مشكل مطالبات معوق بانك‌ها را حل كرد.

با توجه به اينكه درصد بالايي از مطالبات معوق شده مربوط به بخش خصوصي است كه از دولت طلبكار است، ريشه اين معضل را در بدهي هاي دولت مي‌دانند.
برچسب ها: بدهی بانکی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: