گزارش اطلس خبر از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی؛
اگرچه مسئولان دولتی نرخ تورم را زیر ۱۰ درصد اعلام می‌کنند اما گشتی در بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد که هنوز مردم آثار تورم تک رقمی را در زندگی خود لمس نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸        23 August 2016
اگرچه مسئولان دولتی نرخ تورم را زیر ۱۰ درصد اعلام می‌کنند اما گشتی در بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد که هنوز مردم آثار تورم تک رقمی را در زندگی خود لمس نمی‌کنند.

به گزارش اطلس خبر، اگرچه مسئولان دولتی نرخ تورم را زیر ۱۰ درصد اعلام می‌کنند اما گشتی در بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد که هنوز مردم آثار تورم تک رقمی را در زندگی خود لمس نمی‌کنند.

با این‌ حال در ادامه میانگین قیمت اقلام سبد غذایی در بازار را می‌بینید که توسط خبرنگار پارسینه از سطح برخی از مغازه‌های شهر تهران به دست آمده است.

برنج ایرانی و خارجی

در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم برنج ایرانی در بازار به طور متوسط ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است  که این قیمت نسبت به مردادماه تغییر چندانی نداشته است.  هر کیلوگرم برنج خارجی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. قول و قرارهایی برای کاهش قیمت در این ماه شنیده شد اما هنوز این کاهش قیمت‌ها محسوس نبوده است.


بازار مرغ 

در همین حال، در حالی قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار به ۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است که چند روز قبل قیمت آن در بازار از مرز 8 هزار تومان گذشته بود.


بازار قند و شکر

قیمت قند و شکر که در چند ماهه اخیر با نوسانات زیادی همراه شده بود، در حال حاضر در محدوده قیمتی 3 هزار تومان تثبیت شده است.

البته پیش بینی می‌شود با توجه به آنکه فصل برداشت چغندر کارخانه هایی که در غرب کشور قرار دارند، حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه تولید قند و شکر را آغاز شود، بازار فروش این محصولات به تعادلی منطقی برسد.

این تولیدات به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۲۰ تومان که قیمت مصوب دولت است، به فروش خواهد رسید. قیمت هر کیلو گرم شکر فله ای ۲ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم قند کله فله‌ای  ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و قند شکسته فله‌ای ۲ تا ۳ هزار  تومان است.

بازار تخم مرغ

هم اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار به قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه آن بین ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان خریدو فروش می‌شود که نوسان چندانی نسبت به قبل نشان نمی‌دهد.

روغن مایع

در همین حال، روغن مایع بطری ۸۱۰ گرمی نیز در بازار با قیمت ۴ هزارو ۵۰۰ و بطری یک لیتری روغن مایع ۶ هزارو ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

گوشت 

به دلیل تفاوت قیمت در مغازه های سطح شهر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به طور میانگین ۳۴ هزار تومان و گوشت گوساله ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

لبنیات

هم اکنون قیمت هر کیلو گرم ماست در بازار ۴ هزارو ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم پنیر به طور متوسط ۶ هزارو ۵۰۰ تومان است. هر کیلوگرم شیر در بازار با قیمت یک هزارو ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

چای

چای سیاه ایرانی در بازار ۵ هزارو ۸۰۰ هزار تومان و چای سبز ۸ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مردم تورم تک نرخی را در زندگی خود لمس نمی‌کنند
برچسب ها: تورم تک نرخی ، مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: