از مهم‌ترین ابزارهایی که برای هک در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد می‌توان بدافزارها، کرم‌ها و لینک‌های آلوده را نام برد.
کد خبر: ۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳        28 February 2016

 به گزارش ایسنا، یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است: هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد امنیت آن نسبی خواهد بود و شبکه‌های اجتماعی هم موجب کاهش امنیت در موبایل می‌شود.

حسین سلمانی با اشاره به افزایش شبکه‌های اجتماعی، کاربران و ارتباطات اجتماعی اظهار کرد: با وجود افزایش این شبکه‌ها و افزایش روزافزون کاربران آن آسیب‌های اجتماعی نیز با همین سرعت در حال افزایش است و ارتباطات از روابط یک به یک به چند به چند افزایش یافته است.

وی با اشاره به هک و عواملی که موجب هک شدن سیستم افراد می‌شود، اظهار کرد: از مهم‌ترین علل هک شدن گوشی افراد از طرق مختلف، عدم آگاهی و اعتماد زودهنگام است. از آنجایی که ذات بشر بر اعتماد است، افراد دیر یا زود به کسانی که نمی‌شناسند اعتماد می‌کنند و هکرها این اعتماد را مهم‌ترین روش دست‌یابی به اطلاعات افراد می‌دانند.

سلمانی افزود: از مهم‌ترین ابزارهایی که برای هک در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد می‌توان بدافزارها، کرم‌ها و لینک‌های آلوده را نام برد. این لینک‌های آلوده که به تازگی برای هک بسیار رواج یافته است، این‌گونه عمل می‌کند که فرد هکر یک لینک با موضوعات داغ و گول‌زننده مثل انتخابات، جام‌جهانی و ... را در فضای شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و کاربران بدون هیچ‌گونه اطلاعی روی آن‌ها کلیک می‌کنند.

این کارشناس نرم‌فزار ادامه داد: در پشت این لینک نرم‌افزار هکی وجود دارد که به محض کلیک افراد این نرم‌افزار در گوشی یا دستگاه شما آپلود می‌شود. در طول زمان آنلاین بودن شخص اطلاعات افراد در اختیار هکر قرار گرفته می‌شود و موضوع جالب‌تر این است که با کلیک بر روی لینک، این لینک آلوده به تمامی مخاطبان تلفن همراه شما فرستاده می‌شود.

وی افزود: اما راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن از طریق لینک‌های آلوده وجوددارد. از جمله وب‌سایت‌هایی با سرویس رایگان برای تشخیص سایت‌های جعلی و لینک‌های مخرب www.urlvoid.com و سایت www.mywot.com است. این‌ها ابزاهایی هستند که اگر خود شما نتوانستید از امنیت یک لینک مطمئن شوید لینک را چک می‌کنند و اجازه ورود شمارا می‌دهند.

سلمانی تصریح کرد: بسیاری از دزدی‌های اخیر نیز از طریق شناسایی افراد از طریق فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی یا قرار دادن رمز یا شماره کارت‌های بانکی در شبکه‌ها برای خرید رخ می‌دهد. این‌گونه که فرد با قرار دادن موقعیت جغرافیایی خود نشان می‌دهد که در منزل حضور ندارد و سارقان به راحتی این‌گونه افراد را شناسایی می‌کنند برای جلوگیری از این کار بهتر است همیشه اطلاعات سوخته خود را به عنوان پست یا هر چیز دیگری در صفحات‌مان قرار دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: