به بهانه تقارن بهارقرآن با بهار طبیعت؛
پس از سال‌ها دوباره بهار طبیعت بابهار قرآن متقارن شده است. بهار قرآن یا ماه مبارک رمضان برای بسیاری از مسلمانان کره خاکی ارزشمندترین و خاطره انگیزترین ایام الهی است که در وصف آن نمی توان به جملات کوتاه و مطالب خلاصه بسنده کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷        23 March 2023
 امسال اولین بار نیست که ماه رمضان و عید نوروز با یکدیگر مصادف شده است درواقع همزمانی ماه‌های قمری و خورشیدی در فرهنگ ایرانیان همواره وجود داشته و نیاکان ما نیز در گذشته سعی می‌کردند آداب ماه رمضان و عید نوروز را در کنار یکدیگر اجرا کنند.

به این بهانه سعی کردیم شما را با دانستنی های قابل توجهی درمورد ماه مبارک رمضان آشنا کنیم.دانستنیهایی که شاید برایتان تازه و جالب خواهند بود به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که صبور بوده و این مطلب را از دست ندهید!

۱_ در طی ماه رمضان مسلمانان در طی روز نمی‌توانند غذا بخورند و چیزی بنوشند. روابط جنسی، سیگار کشیدن و مواردی از این قبیل نیز ممنوع است.

۲_ از رمضان به عنوان ماهی یاد می‌شود که پیامبر اولین وحی‌ها و آیه‌های قرآن را بر قلب مبارکش دریافت کرد.

۳_ از آنجایی که رمضان بر اساس تقویم قمری است نه تقویم میلادی این ماه هر ساله ۱۱-۱۲ روز زودتر از ماه قبل شروع می‌شود و بنابراین ۳۳ سال اسلامی طول می‌کشد تا دوباره به همان نقطه در تقویم میلادی بازگردد.

۴_ رمضان به معنای گرما و خشکی است دلیلش هم این است که معمولا ماه رمضان با تابستان مصادف می‌شود.

۵_ در ماه رمضان مسلمانان باید در طی ساعات روشنایی روز روزه بگیرند حال مسلمانانی که در مکان‌هایی که شرایط خاص دارند زندگی می‌کنند و طول روز خیلی کوتاه بوده یا اصلا روز نیست طبق اوقات شرعی مکه روزه می‌گیرند.

۶_ با اینکه رمضان ماه روزه گرفتن است، اما متخصصین تغذیه، افزایش دیابت که در نتیجه‌ی افزایش وزن و پرخوری پس از افطار است را در افراد مشاهده می‌کنند.

۷_ تمام بزرگسالان مسلمان باید در این ماه روزه بگیرند مگر افراد سالخورده، بیمار، در سفر، باردار، شیرده، مبتلا به دیابت یا خانم‌هایی که در قاعدگی هستند.

۸_ اگر کسی بی دلیل روزه اش را بشکند باید بعدا آن را جبران کند.

۹_ در طی ماه رمضان بهره وری کارمندان به دلیل ساعات کاری کوتاه‌تر و همچنین از دست دادن عملکرد موثر ۳۵-۵۰% افت می‌کند.

۱۰_ اگر کسی در طی ماه رمضان و در حال روزه نزدیکی جنسی داشته باشد به جبران آن روز یا باید ۶۰ روز روزه بگیرد یا ۶۰ فقیر را سیر کند.

۱۱_ با اینکه ماه رمضان ماه روزه گرفتن است، اما تقاضای غذا بالاتر می‌رود و مردم معمولا بعد از افطار به کافه‌ها و رستوران‌ها می‌روند.

۱۲_ به خاطر اینکه نمی‌شود در حین روزه داری آب نوشید بیماری‌های مرتبط با کم آبی در این ماه افزایش پیدا می‌کند.

۱۳_ در طی ماه رمضان خیریه‌ها گزارش هدایا و اهدایی‌های بیشتری را از سوی مردم داده اند.

۱۴_ در بسیاری از کشور‌های مسلمان به دلیل گیجی و عدم تمرکز ناشی از روزه آمار تصادفات بالا می‌رود.

۱۵_ ترامپ در سال ۲۰۱۷ سنت ۲۰ ساله را شکسته و مراسم افطار برای جشن گرفتن ماه رمضان را برگزار نکرد.

۱۶_ رمضان یکی از نام‌های پسرانه محبوب در کشور‌های مسلمان است.

۱۷_ از میان ۷ میلیارد نفر جمعیت جهان حدود ۲۲% یعنی ۱٫۶ میلیارد نفر در ماه رمضان روزه می‌گیرند.

۱۸- اگر آداب روزه گرفتن درست رعایت شود، روزه گرفتن می‌تواند باعث آزادسازی اندروفین و بهبود سلامت روانی شود. روزه همچنین به سم زدایی بدن کمک می‌کند.

۱۹_ باز کردن روزه در میان شیعه‌ها و سنی‌ها مختلف است. سنی‌ها وقتی روزه شان را باز می‌کنند که خورشید در افق نباشد حال آنکه مسلمانان وقتی دیگر پرتوی خورشیدی مشاهده نشود افطار میکنند.

۲۰_ مسلمانان نمی‌توانند در طی ماه رمضان آدامس بجوند.

۲۱_ فانوس یکی از نماد‌هایی است که در ماه رمضان استفاده می‌شود و درواقع سمبل امید و نوری در تاریکی است

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: