مطالعات جدید نشان داده افزودن مقداری دارچین به رژیم غذایی یا جویدن آدامس دارچین می‌تواند به تقویت حافظه و یادگیری کمک کند و برخی علائم اضطراب را از بین ببرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹        06 February 2023

خاصیت باور نکردنی دارچین برای حافظه و بهبود یادگیری


دارچین پوست داخلی درختب به نام Cinnamomum است. مطالعات نشان داده است که دارچین و ترکیبات زیست فعال آن می‌توانند بر عملکرد مغز و ویژگی‌های رفتاری تأثیر بگذارند. این مطالعه با هدف مرور سیستماتیک مطالعات مربوط به رابطه بین دارچین و اجزای کلیدی آن در حافظه و بهبود یادگیری انجام شد

دارچین، ادویه معطر محبوبی است که در پخت و پز استفاده می‌شود و می‌تواند جوانه‌های چشایی شما را بیدار کند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن دارچین می‌تواند به حافظه و بهبود یادگیری کمک کند و همچنین ممکن است برخی از علائم اضطراب را کاهش دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که دارچین تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد. مطالعات نشان داده است که دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. این ادویه همچنین می‌تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.
در حال حاضر، تیمی از محققان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، متاآنالیز مقالات تحقیقاتی قبلی را تکمیل کرده‌اند که گزارش می‌دهد مصرف دارچین می‌تواند به کاهش یا جلوگیری از کاهش حافظه و بهبود یادگیری کمک کند.


دارچین به تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند

دارچین و عملکردش در حافظه
با بررسی مجموعه‌ای از ادبیات PubMed، Google Scholar، Web of Science و Scopus، محققان ۴۰ مطالعه را شناسایی کردند که بر فواید مصرف دارچین برای یادگیری و حافظه تمرکز داشتند. از این ۴۰ مورد، ۳۳ مورد در داخل بدن و ۵ نفر در شرایط آزمایشگاهی انجام شدند. دو مورد آخر مطالعات بالینی بودند. اکثر مطالعات انتخاب شده تأثیر مثبت مصرف دارچین بر حافظه و بهبود یادگیری را گزارش کردند.

محققان دریافتند دارچین در داخل بدن و اجزای آن از جمله اسید سینامیک، اوژنول و سینامالدئید تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی دارد. همچنین از مطالعات آزمایشگاهی دریافتند افزودن سینامالدئید یا دارچین به محیط سلولی باعث افزایش زنده‌مانی سلولی و در عین حال کاهش تجمع تاو مرتبط با آلزایمر و آمیلوئید بتا می‌شود.

درخت دارچین مفید برای حافظه
مطالعات نشان داد که خوردن محصولات با دارچین می‌تواند به حافظه و بهبود یادگیری کمک کند و همچنین ممکن است برخی از علائم اضطراب را کاهش دهد. در مطالعه بالینی که بر مصرف دارچین در بزرگسالان جوان و بزرگسالان پیش دیابتی زیر ۶۰ سال متمرکز بود به افراد جوان آموزش داده شد که آدامس دارچین بجوند، در حالی که بزرگسالان پیش دیابتی ۲ گرم نان سفید آغشته به دارچین مصرف کردند. در بزرگسالان جوانی که آدامس دارچین می‌جویدند، عملکرد شناختی و حافظه بهبود یافته و علائم اضطراب را کاهش دادند. با این حال، شرکت کنندگان پیش دیابتی پس از مصرف نان دارچینی، تغییر اندکی در عملکرد شناختی داشتند.

دارچین و ترکیبات آن به نظر می‌رسد تأثیر مفیدی بر شناخت و یادگیری دارد، محققان امیدوارند مطالعات آینده بر روی تأثیر دارچین بر مغز با هدف بررسی پتانسیل آن برای کاهش اختلالات شناختی و بهبود سلامت کلی مغز تمرکز کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: