بزرگترین هواپیمای دنیا که در جنگ اوکراین نابود شد، در شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت دوباره پرواز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰        06 February 2023

آنتونوف غولپیکر پس از نابودی توسط اوکراین دوباره سرپا می شود


هواپیمای آنتونوف.۲۲۵ مریا به لطف قراردادی بین شرکت آنتونوف و مایکروسافت پا به دنیای دیجیتال می‌گذارد.

خبرآنلاین نوشت: آنتونوف ۲۲۵ مریا که در سال ۱۹۸۵ ساخته شد، پیش از نابودی در حمله روسیه به اکراین بزرگترین هواپیمای دنیا بود. آنتونوف شرکتی در شوروی بود، اما مقر آن در کیف پایتخت اکراین قرار داشت,، اما زمانی که اوکراین در سال ۱۹۹۱ مالکیت این شرکت را بدست آورد آنتونوف مخالفتی از خود نشان نداد. مریا در سال ۲۰۰۱ پس چندین سال سختی دوباره شروع به کار کرد و با حمل و نقل بار‌هایی که هواپیما‌های دیگر قادر به حمل آن نبودند ماموریت‌های عظیمی در سر تا سر جهان انجام داد. در فوریه ۲۰۲۲ این هواپیما با حمل حدودا ۹۰ تن کیت آزمایش کووید-۱۹ از چین به دانمارک آخرین ماموریت خود را انجام داد.

روز ۲۴ فوریه روسیه به اکراین حمله کرد و فرودگاه آنتونوف واقع در هوستومیل از اولین هدف‌های نیرو‌های روسی بود، و با اینکه نیرو‌های اوکراینی سریعا فرودگاه را پس گرفتند، مریا (که تنها بازمانده این مدل بود) نابود شده بود.

این خبر برای علاقه‌مندان هوانوردی بسیار ناگوار بود. مریا یک هواپیمای بزرگ عادی نبود، بلکه هواپیمای بزرگ به معنای واقعی کلمه بود. بزرگترین هواپیما. اگر این هواپیما آمریکایی بود، آن را با ابعاد زمین فوتبال آمریکایی توصیف می‌کردند. این هواپیما برای بلند شدن به دو مایل باند ثابت نیاز داشت.

از نظر فیزیکی چنین هیولایی نباید قادر به حرکت باشد، چه برسد به پرواز کردن,، اما با این حال مریا پرواز می‌کرد.

با این اوصاف خبر بازگشت این پرنده بزرگ در شبیه ساز پرواز مایکروسافت (به صورت دیجیتالی) بسیار خوشحال کننده است. آنتونوف-۲۲۵ قبلا از طریق مد‌های شخص ثالث در شبیه ساز‌های پرواز قابل پرواز بود، ولی این نسخه طی قرارداد جواز رسمی بین مایکروسافت، آنتونوف و توسعه دهنده شبیه ساز اینی بیلدز (IniBuilds) تولید خواهد شد.

دمیترو آنتونوف کاپیتان آنتونوف-۲۲۵ هم در تولید هواپیما نقش دارد تا این شبیه سازی با حداکثر دقت ممکن انجام شود.

یورگ نویمان رییس شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت در جریان پخش زنده برنامه نویسان گفت:" ما یک سال پیش گفتیم نابودی هواپیما ناامید کننده بود. اگر اشتباه نکنم گفتم ما می‌خواهیم این هواپیما را در فضای دیجیتالی دوباره بسازیم، ولی به کمک نیاز داریم. آگاهی کافی نداشتیم، هیچ مرجعی برای ما نبود و هواپیمایی نبود که بخواهیم آن را اسکن کنیم و مشکلاتی از این قبیل. آنتونوف در تلاش‌های ما برای کار بسیار مفید واقع شده. "

آنتونوف-۲۲۵ مریا (به معنای dream یا رویا در انگلیسی) در روز سالگرد نابود شدنش یعنی ۲۷ فوریه در شبیه ساز پرواز مایکروسافت عرضه می‌شود و تمام درآمد حاصل از آن به آنتونوف/اکراین می‌رسد.

مریای واقعی هم بازخواهد گشت. آنتونوف در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد قصد بازسازی آنتونوف-۲۲۵ را دارد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: