مصرف شیر با مواد غذایی مختلف یکی از اشتباه ترین عادت های تغذیه ای افراد است، چندین مواد غذایی وجود دارد که نباید با شیر ترکیب کنید.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳        06 February 2023

این مواد غذایی را با هم ترکیب نکنید

آیا می دانستید که شیر خود به تنهایی یک وعده غذایی کامل است و نباید با برخی از خوراکی های خاص ترکیب شود؟ ما اغلب دو یا چند مواد غذایی را با هم ترکیب می کنیم تا از طعم غذا لذت بیشتری ببریم اما آیا می دانستید که خوردن برخی از مواد غذایی با هم می تواند سلامت شما را تهدید کند؟

این ترکیبات ناسازگار می توانند منجر به معده درد، نفخ، خستگی و ناراحتی شما بشوند. اگر در طولانی مدت مواد غذایی نامناسبی را مصرف کنید؛ منجر به جوش، مشکلات هاضمه مزمن، و تنگی نفس نیز خواهند شد.

شیر یکی از اصلی ترین و رایج ترین آیتم های غذایی روزانه است اما یک پروتئین حیوانی است و نباید با دیگر مواد غذایی پروتئینی ترکیب شود.

از خوردن ماهی و هر نوع گوشت دیگری با شیر پرهیز کنید زیرا ترکیب آن ها با هم باعث سنگینی و مشکلات هاضمه می شود.

شما نباید مواد غذایی ترش مزه یا اسیدی را با شیر ترکیب کنید و همچنین میوه های غنی از ویتامین C نباید با شیر ترکیب شوند. شیر به مدت زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد و زمانی که در معده با میوه های اسیدی مانند لیمو ترکیب شود، فاسد شده و این مسئله منجر به سوزش معده و نفخ می شود. همچنین برخی از افراد به قند لاکتوز موجود در شیر حساس هستند و به همین دلیل نمی توانند شیر بخورند و آن را هضم کنند.

ترکیب شیر و موز برای معده سنگین است و زمان زیادی طول می کشد تا هضم شود. همزمان با هضم این وعده شما احساس خستگی خواهید کرد. بهتر است که موز را با کمی دارچین یا پودر جوز هندی مصرف کنید تا هضم آن آسان تر شود.

شیر و خربزه هر دو مسهل هستند و در نتیجه اگر آن ها را با هم مصرف کنید، در عملکرد معده اختلال ایجاد می کنند. بر اساس تحقیقات پیش رو، اسید هایی که برای هضم خربزه ترشح می شوند؛ عملکرد هضم شیر را مختل می کنند و در نتیجه این اتفاق، مشکلات گوارشی به وجود می آید.

ترکیب شیر با ماست، یا ترکیب کردن شیر با هر ماده تخمیری دیگری ممنوع است. زیرا میتواند باعث شود رگ ها یا دیگر قسمت های بدن دچار گرفتگی شوند و حتی مشکلاتی مانند عفونت و درد های شکمی به وجود می آورد.

خوردن شیر همراه با تربچه دمای بدن را بالا میبرد و فرایند هضم را به تاخیر میندازد. بنابراین از این پس از ترکیب این مواد باهم خودداری کنید.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: