گزارش
ایالات متحده امریکا برنامه ای را برای توسعه نسل ششم جنگنده ها در صنعت دفاعی و نظامی خود دنبال می کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴        05 February 2023

جزئیاتی از برنامه سری جت های جنگنده نسل ششم امریکا+ فیلم

ایالات متحده امریکا با جت های جنگنده نسل ششم پیشتاز است. همانطور که شرکت لاکهید مارتین (فعال در صنعت نظامی و هوانوردی امریکا) پیش بینی کرده بود، هواپیمای NGAD دارای بال الماسی شکل با لبه های مستقیم و انتهایی است. بال و بدنه بلند و کشیده، که دارای یک خط چینی آشکار است و به طور ناگهانی به سمت دماغه منحرف می‌شود، کاملاً یکپارچه طراحی شده‌اند. طراحی این هواپیما شبیه چندین تصویر قبلی از جت جنگنده ای است که گفته می شود شرکت لاکهید مارتین برای برنامه نسل بعدی سلطه هوایی نیروی هوایی ایالات متحده روی آن کار می کند.

دو مورد از این طرح‌ها تاکنون به صورت عمومی منتشر شده‌اند: یکی با دم V شبیه به نمونه اولیه YF-23 Northrop Grumman از دهه 1990 ، و دیگری احتمالاً مربوط به برنامه F/A-XX نیروی دریایی ایالات متحده از اوایل دهه 2010 است.

از آنجایی که ورودی‌های هوای موتور مخفی هستند، همانطور که از مدل‌های جت های جنگنده نسل ششم انتظار می‌رود، احتمالاً در زیر بدنه هواپیما قرار دارند. در 19 اوت، نیروی هوایی امریکا اعلام کرد که قراردادهایی به ارزش 4.9 میلیارد دلار به پنج شرکت برای ساخت نمونه اولیه یک موتور سازگار برای جنگنده نسل ششم اعطا کرده است.


آیا جنگنده NGAD به زودی عرضه می شود؟

به گفته وزیر نیروی هوایی آمریکا، برنامه جنگنده نسل بعدی هنوز در مرحله طراحی است. هنوز به طور رسمی به مراحل مهندسی، تولید و توسعه نرسیده است. این هواپیمای جدید باید برای دستیابی به اهداف در فاصله های دور و بدون پایگاه های ثابت نظیر اقیانوس ارام، قابلیت پرواز طولانی داشته باشد.


علاوه بر جت های جنگنده نسل ششم، NGAD همچنین مفهوم هواپیمای رزمی تعاونی CCA  را پیش بینی کرده است که همراه با جت جنگنده نسل ششم در قالب تیمی با سرنشین-بدون سرنشین پرواز خواهد کرد.

در این ویدیو نگاهی به برنامه های F-X  و F/A-XX می اندازیم و خواهیم دید که چگونه می خواهند در هوانوردی، انقلابی ایجاد نمایند.



برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: