اما و اگر های خرید سوخو ۳۵ به روایت رسانه بلغارستان
اگر روسیه بخواهد قرارداد فروش سوخو 35 با ایران به نتیجه برسد، با مشکلی مواجه خواهد شد؛ ایران هواپیمای جنگی معادل Su-35 را به کار نگرفته است و این بدان معناست که خلبان های ماهر ایرانی برای به کارگیری این جنگنده روسی باید آموزش های جدی را پشت سر بگذارند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳        01 February 2023

آیا روسیه حاضر به ساخت سوخو ۳۵ جدید برای ایران می شود؟+ فیلم


فرم فعلی جنگنده تک سرنشین روسی یعنی سوخو ۳۵ روند آموزش را محدود می کند. رادارهای جدید، موتورهای جدید، سلاح های جدید و رایانه های ماموریتی همه برای ایران جدید است.

سوخو سال ها پیش نسخه مشابهی به نام Su-35UB را توسعه داد. نمونه اولیه ساخته شد اما چه به دلیل محدودیت های مالی و چه به دلایل دیگر، تولید Su-35UB متوقف شد.

سوخو۳۵ جدید



نسخه دو سرنشینه ، طراحی سوخو ۳۵ روسی را به هم خواهد زد. با صرفه جویی در فضا و مخازن سوخت، بدنه هواپیمای بزرگ برای جا گذاری صندلی خلبان دوم اصلاح می شود. با این همه، این موضوع دوام جنگنده را زیر سوال می برد. با این حال، کارشناسان می گویند که نقض نمی شود.

برای جلوگیری از هزینه های اضافی توسعه، مسکو ممکن است به تهران پیشنهاد خرید چندین واحد از Su-30 های دو سرنشینه را بدهد. اما اگرچه این پیشنهاد برای مسکو خوب است، برای تهران شاید خوب نباشد. علاوه بر گرانی کل معامله، تهران باید با برخی از بارهای لجستیکی و پشتیبانی اضافی دست و پنجه نرم کند. با این حال، شباهت های بین Su-30 و Su-35 کمتر از تفاوت ها است.


اگر ایران تصمیم بگیرد در آینده جنگنده های سوخو ۳۵ بیشتری سفارش دهد، این امر هزینه طراحی، توسعه و ساخت یک جنگنده دو سرنشینه را به حداقل می رساند.

روسیه لزوماً می خواهد توافق با ایران را حفظ کند. باز نگه داشتن خطوط تولید به این معنی است که روسیه به دنبال افزایش این مقدار برای ایران خواهد بود. باید دید مسکو چگونه با این مشکل برخورد خواهد کرد و آیا تصمیم به تولید "نسخه ناخواسته" این هواپیما خواهد گرفت یا خیر.

روسیه نتوانست فروش ۲۴ جنگنده سوخو ۳۵ به مصر را تکمیل کند. این امر منجر به گمانه زنی در فضای رسانه ای می شود و این فرض را مطرح می کند که ایران هواپیماهای جنگنده مصری را دریافت خواهد کرد.

از نظر تاریخی، نیروی هوایی ایران از اف۴ و آف ۱۴ آ خود عمدتاً در نقش های هشدار اولیه و کنترل هوابرد استفاده کرده است. دستیابی به Su-35 می تواند برای خلبانان ایرانی بسیار کمک کننده باشد اما در عین حال، تهران ممکن است جنگنده های دو سرنشینه را بیشتر از جنگنده های تک صندلی ترجیح دهد و این به احتمال زیاد روسیه را در یک دوراهی جدی قرار خواهد داد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: