یک روز پس از اینکه ایالات متحده و آلمان در نهایت چراغ سبز نشان دادند تا تانک‌های اصلی جنگ را به اوکراین تحویل دهند، دیمیتری روگوزین، گفت که این تانک‌ها توسط یک ربات رزمی با نام رمز «مارکر» محو خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶        31 January 2023

ربات جنگی روسیه برای نابودی تانک‌های آبرامز و لئوپارد ۲ به میدان امد+ فیلم

در 25 ژانویه، آلمان و ایالات متحده اعلام کردند که تانک‌های اصلی لئوپارد 2 و ام 1 آبرامز را پس از هفته‌ها بحث در مورد این موضوع به اوکراین تحویل خواهند داد.
علاوه بر این، برلین تا آنجا پیش رفت که گفت که به انتقال لئوپارد 2 به میدان نبرد در اوکراین نیز کمک خواهد کرد.
مسکو به سرعت از این اقدام انتقاد کرد و دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار داد که هر تانکی که توسط ایالات متحده به اوکراین ارسال شود "مثل بقیه می سوزد."
دیمیتری روگوزین، مدیرکل سابق Roscosmos و رئیس گروه ویژه مشاوره نظامی به ریانووستی گفت که ربات جنگی روسیه با نام مارکر در ماه فوریه در اوکراین مستقر خواهد شد تا تانک های ناتو را از بین ببرد.
روگوزین توضیح داد که این ربات جنگی روسیه با توجه به کاتالوگ کامپیوتری عکس‌ها، می‌تواند به طور خودکار تجهیزات اوکراینی، از جمله تانک‌های آبرامز آمریکایی و لئوپارد آلمانی را شناسایی کرده و به آنها حمله کند.
آن یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین (UGV) است که در ظاهر شبیه یک تانک است، همچنین دارای یک پلت فرم ردیابی مانند یک تانک است که ممکن است به سنسورها و سلاح های مختلف مجهز باشد. در میان آنها یک محفظه پرتاب پهپاد و یک برجک با مسلسل و موشک های ضد تانک وجود دارد.

ربات جنگی روسیه یعنی مارکر دارای یک کاتالوگ الکترونیکی در سیستم کنترل است. بر این اساس، ربات می تواند به طور خودکار تجهیزات دشمن را تعیین کند. به عنوان مثال، به محض آغاز تحویل تانک‌های آبرامز و لئوپارد به نیروهای اوکراینی، مارکر تصویر الکترونیکی مناسبی دریافت می‌کند و می‌تواند تانک‌های آمریکایی و آلمانی را به‌طور خودکار با ATGM شناسایی و مورد اصابت قرار دهد.

اوایل این ماه، روگوزین در کانال تلگرامی خود نوشت که این ربات جنگی روسیه در میدان های نبرد منطقه دونباس در شرق اوکراین تحت "تعمید آتش" قرار خواهد گرفت. در آن زمان، او گفت که مارکر به طور مستقل عمل می کند تا عملیات جنگی را انجام دهد.


این واقعیت که روگوزین پلتفرم روباتیک جدید روسیه را در برابر تانک های جنگی پیشرفته درجه یک غربی قرار داده است، قابل توجه است. ارتش اوکراین تاکنون از تانک‌های قدیمی دوران شوروی، تی-72های اهدایی کشورهای ناتو یا تانک‌هایی که از نیروهای روسی گرفته شده است استفاده کرده است.

با این حال، اکنون امیدوار است مواضع دفاعی روسیه را بشکند و با استفاده از این تانک‌های رزمی پیشرفته و خودروهای زرهی متحدان ناتو، یک ضد حمله گسترده را آغاز کند. انتظار می رود این حمله در بهار و زمانی که برف فروکش کرده است، آغاز شود.




 شایان ذکر است که این ربات جنگی روسیه به عنوان یک پلت فرم رباتیک برای آزمایش پیشرفته ترین فناوری ها برای ربات های رزمی نسل دوم ساخته شده است که تنها در مرحله توسعه مفهومی قرار می گیرند.

اساس گزارش های قبلی در رسانه های روسی، نسخه رزمی ربات مارکر در فضاپیمای Vostochny روسیه آزمایش شده است. ربات جنگی روسیه می تواند با سلاح‌های آتشین خود اهداف دشمن را در منطقه آسیب‌دیده شناسایی و شلیک کند.
روگوزین در تعامل خود با ریانووستی توضیح داد که این ربات همچنین می تواند به طور مستقل اهداف را اولویت بندی کند. او گفت: «بگذارید فرض کنیم یک T-64، یک نفربر زرهی و برخی تجهیزات خارجی را در خط تماس مشاهده کند، ربات جنگی روسیه به طور مستقل یک هدف را بر اساس اولویت انتخاب می کند که کدام یک از آنها مهم ترین است - و با قدرت شلیک مناسب به آن ضربه می زند.
"مارکر" دارای یک ماژول جنگی چرخشی است که می تواند تنها در یک ثانیه 540 درجه بچرخد. این ماژول می تواند به انواع سیستم های موشکی ضد تانک، نارنجک انداز، مسلسل های سنگین و سایر سلاح ها مجهز شود.
روگوزین به رسانه ها گفت که چهار ربات مارکر در ماه فوریه به دونباس تحویل داده می شود، هم در نسخه های شناسایی و هم در نسخه ضربتی. ابتدا در محل تمرین و بعد در نبرد آزمایش خواهند شد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: