در این مطلب بیوگرافی و عکس‌های سیاوش چراغی پور را با شما به اشتراک گذاشته ایم.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱        28 September 2022

سیاوش چراغی پور بازیگر معروف ایرانی متولد اول فروردینماه سال ۱۳۴۲ اهل کرمانشاه است، از ۲۵ سالگی با تئاتر آغاز کرد و با سریال لیسانسه‌ها در تلویزیون به شهرت رسید.

در خانواده‌ای کورد زبان در قصر شیرین کرمانشاه متولد و پرورش یافت.

تحصیلات

سیاوش چراغی پور تحصیلکرده رشته بازیگری است.

شروع بازیگری با تئاتر

سیاوش چراغی پور در سن ۲۲ سالگی دوره‌های بازیگری را در تهران و زیر نظر «استاد مصطفی اسکویی» در هنرکده آناهیتا و به مدت دو سال گذراند.

این چهره بازیگری را در سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۵ سالگی با تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۷۴ جلوی دوربین قرار گرفت.

با سیاوش چراغی پور آشنا شوید/ بیوگرافی بازیگر سریال لیسانسه ها+ عکس

سیاوش چراغی پور اولین بار در سال ۱۳۶۷ با تئاتر «مریم و مرداویج» به کارگردانی «بهزاد فراهانی» در تئاتر شهر به روی صحنه رفت و یکسال هم در نمایش «عروس» حضور داشت.

تلویزیون

در سال ۷۴ در دهه سوم زندگیش در سریال «آشپزباشی و قبله عالم» به کارگردانی «رسول نجفیان» و در کنار «حسین پناهی» و «گوهر خیراندیش» وارد قاب تلویزیون شد.

سینما

سیاوش چراغی پور بازی در سینما را در سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمایی «من ترانه ۱۵ سال دارم» به نویسندگی و کارگردانی «رسول صدر عاملی» شروع کرد.

در سال ۱۳۸۴ هم در فیلم سینمایی «روایت‌هایی ناتمام» حضورز داشت.

اوج شهرت سیاوش چراغی پور در سال ۱۳۹۵ و با سریال طنز «لیسانسه ها» رقم خورد. بعد از لیسانسه‌ها در سریال‌های «بچه مهندس» و «فوق لیسانسه ها» دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

سیاوش چراغی پور سالهاست ازدواج کرده و ثمره این زندگی دو فرزند دختر «خورشید و باران» است، که دختر بزرگش خورشید تجربه بازی در چند فیلم کوتاه هم دارد.

با سیاوش چراغی پور آشنا شوید/ بیوگرافی بازیگر سریال لیسانسه ها+ عکس

رفاقت نزدیک با پارسا پیروزفر

سیاوش چراغی پور با پارسا پیروزفر دوستی دیرینه‌ای دارد و این چهره تقریبا در تمامی نمایش‌های پارسا پیروزفر حضور دارد. به گفته‌ی خودش خیلی از کار‌های رزومه خوب تئاترش نمایش‌هایی بود که در کنار پارسا پیروزفر بوده است و یکی از اعضای ثابت گروه نمایش پیروزفر محسوب می‌شود.


ازدواج و همسر سیاش چراغی پور

این چهره سالهاست که ازدواج کرده و یک فرزند دختر هم دارد.

با سیاوش چراغی پور آشنا شوید/ بیوگرافی بازیگر سریال لیسانسه ها+ عکس




برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: