کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته جاری بعد از سه هفته تعطیلات مجلس تشکیل جلسه می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲        27 February 2016

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته جاری بعد از سه هفته تعطیلات مجلس تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، کلیات لایحه بودجه سال 95 در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خواهد بود.

کمیسیون اصل 90 مجلس نیز برای بررسی شکایات واصله تشکیل جلسه می‌دهد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در هفته جاری به ادامه بررسی و جمع‌بندی گزارش لایحه بودجه سال 95 می‌پردازد. کمیسیون مشترک حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در دستور کار دارد.

کمیسیون آموزش مجلس هم در جلسات هفته جاری خود طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که از شورای نگهبان اعاده شده را با حضور یکی از اعضای شورا بررسی خواهد کرد. طرح نظام رتبه بندی معلمان را نیز مورد رسیدگی قرار می دهد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این هفته علاوه بر جمع بندی لایحه بودجه 95 به بررسی طرح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل خواهند پرداخت.

کمیسیون اقتصادی مجلس هم پس از بررسی و جمع بندی پیشنهادات، مصوبات و تنظیم گزارش این کمیسیون در خصوص لایحه بودجه 95 ، لایحه عضویت ایران در بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را مورد بررسی قرار می دهد.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا نیز در دستور کار این هفته این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز ضمن انتخاب و معرفی سه نفر از اعضای این کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به بررسی لایحه موافقت‌نامه بین ایران و قبرس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی می پردازند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم ضمن انتخاب دو نفر از اعضا کمیسیون جهت عضویت و شرکت در کمیسیون مشترک لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به بررسی طرح منع تبلیغات محصولا ت و خدمات آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای خواهد پرداخت.

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس نیز ضمن انتخاب دو نفر از اعضا به عنوان اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و انتخاب یک عضو به عنوان عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به بررسی لایحه بودجه سال 95 کل کشور و همچنین بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم خواهند پرداخت.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم ضمن انتخاب پنج نفر برای کمیسیون مشترک لایحه آلودگی هوا کارگروه بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و کارگروه ارتباطات جهت بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست را تشکیل خواهد داد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس هم در جلسات این هفته گزارش سه ماهه دوم سال 94 ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی گزارش کارگروه مسکن مهر پرند و پردیس را در دستور کار دارند.

کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه 95 و همچنین جمع بندی و ارائه گزارش بودجه 95 را در دستور کار این هفته خود خواهد داشت.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 550 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی می پردازد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس هم ضمن رسیدگی به لایحه بودجه سال 95 لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم را در دستور کار خواهند داشت.

برچسب ها: مجلس ، بودجه 95
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: