وزیر امور خارجه عمان برای دیدار با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان از جمله محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود، امروز(شنبه) به تهران می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳        20 February 2016
وزیر امور خارجه عمان برای دیدار با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان از جمله محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود، امروز(شنبه) به تهران می‌آید.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات عمانی در جریان سفر یک روزه خود به تهران،‌ ظهر امروز با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و سپس در ضیافت نهار این دیپلمات ایرانی حضور خواهد یافت.

او و محمدجواد ظریف قرار است بعد از این دیدار دوجانبه در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج گفت‌وگوهای خود پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

بن علوی در این سفر همچنین با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز دیدار خواهد کرد.

بیش از یک ماه پیش پس از تعرض عده‌ای به سفارت عربستان در تهران اعلام شد که یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان و همچنین ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق قرار است به صورت همزمان به تهران سفر کنند که این خبر در همان روز از سوی یکی از مقامات وزارت امور خارجه تکذیب شد و فقط ابراهیم جعفری به تهران سفر کرد.

در همان ایام سرمدی، قائم‌مقام وزیر امور خارجه به عمان سفر کرد و با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

عمان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس است که روابط نزدیکی با ایران دارد و مقامات دو کشور علاوه بر سفر به کشورهای یکدیگر در حاشیه اجلاس‌های بین‌المللی نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

عمان در سال‌های اخیر تلاش کرده در مورد مسائل منطقه نقش میانجیگری ایفا کند و در حال حاضر نیز با توجه به تحولات منطقه سفر یوسف بن علوی به تهران از اهمیت به سزایی برخوردار است.

برچسب ها: عمان ، ایران ، دیپلماسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: